Hlásím se opět po dovolené! Poprvé jsem se z dovolené u moře vrátila s míň pupínky, než s kolika jsem jich odjela. Dřív to bylo naopak. Vždycky jsem se po opalovacích krémech osypala a po návratu jsem pak šla rovnou na kožní. Akné se mi vždycky zhoršilo jak na obličeji, tak hlavně na zádech a v dekoltu.

Tentokrát jsem fakt nadšená. Obličej mám úplně v pohodě, možná i lepší, než před odjezdem. Záda a dekolt se trochu vysypal, ale oproti dřívějšku fakt minimálně, a je to spíš taková krupička než zanícené bolavé pupínky. Takže jsem fakt nadšená. A co je rozdíl? Opalovací krémy.

Opalovací krémy

V článku Jak vybrat vhodný opalovací krém na akné jste si mohli přečíst o tom, proč jsou běžně dostupné opalovací krémy z drogerie i z lékárny škodlivé a jak přispívají ke zhoršení akné. Po tom, co jsem si o běžných krémech přečetla, jsem si je fakt už nechtěla natírat na kůži. Místo toho jsem zkusila přírodní opalovací krémy:

  • Na obličej Pleťový hydratační krém zelený čaj SPF 30 od 100% Pure – je fakt super, dobře se roztírá, ačkoliv jsem po něm byla trochu bílá, obsahuje zelený čaj, o kterém je známo, že při lokálním použití pomáhá proti akné, a celkově mi přišlo, že krém pleť spíš stahoval (v dobrém slova smyslu). Škoda, že zanechává na kůži trochu bílou vrstvu, používala bych ho i normálně jako denní krém.
  • Na tělo Mercola přírodní krém na opalování SPF 30 – první týden jsem používala jen tento krém a žádná vyrážka nebo akné se nedostavilo. Krém se fakt špatně roztírá, je to práce pomalu na čtvrt hodiny, než se namažete celí, abyste nevypadali, že jste se vyváleli v mouce :). Ale fungoval suprově. Nespálila jsem se, opálila jsem se, žádné akné. Po týdnu jsem přešla na SPF 15 a hned se mi udělaly pupínky na zádech a dekoltu. Jediný rozdíl ve složení byl v množství oxidu zinečnatého, který funguje jako ochranný faktor. Tak jsem pak SPF 15 používala na nohy a ruce a SPF 30 na zbytek těla. A v pohodě, další pupínky se mi moc nedělaly.

Kokosový olej

Bavila jsem se na Kypru s místní kosmetičkou, která mi říkala, že si na záda a dekolt, kde se mi pupínky udělaly, nemám mazat vůbec nic a nechat sluníčko a moře, ať je vysuší. A musím říct, že se stáhly. Ona prý používá maximálně tak kokosový olej, jinak nic. Kokosový olej má SPF 4, takže to je fakt minimální ochrana. Otázka je, jestli jsou ty vysoké faktory opravdu potřeba – používáme stále vyšší faktory, ale počet osob s rakovinou kůže (melanomy) stále stoupá…

Každopádně jsem byla na jednu stranu fakt nadšená z těch nových krémů, na druhou stranu mě děsně štve, že ty běžné opalovací krémy (a zvlášť ty, které se tváří, že jsou vhodné na aknózní a mastnou pleť) spíš škodí a zhoršují stav pleti a my je dál a dál kupujeme.

Jídlo pro lepší opálení

Další věc je, že mě překvapilo, že jsem se líp opálila. Dokonce i můj manžel, který má spíš záporný fototyp a od moře se vrací s barvou „tmavě bílá“, se opálil. Na internetu jsem narazila na to, že to, jak se opalujeme, je do určité míry zase ovlivněno tím, co jíme. A my jsme za posledních pár měsíců snědli víc zeleniny, než za zbytek života :). Pokud se chcete líp opalovat, pak byste měli totiž jíst víc mrkve, rajčat, batátů, melounu, špenátu a ryb (Omega-3), které přispívají k tomu, že se spíš nespálíte a že budete mít i pěknou barvu opálení.

Please don´t touch

Samozřejmě je mi jasné, že velkou roli ve zlepšení mého obličeje přes dovolenou hraje taky to, že jsem si skoro nesahala na obličej a byla jsem celkově víc v klidu. Buď jsem si četla, nebo jsem plavala nebo jsem spala :). Teď jsem už zase doma u počítače a jednu ruku mám skoro pořád na obličeji a ochmatávám, škrábu a tak. No a samozřejmě se mi udělaly nové pupínky. Nevím, jak se to odnaučit, ale budu to muset zjistit 😀

Probiotika

Velkou roli ve zlepšení hrají také probiotika. Probiotika jsem brala celou dobu, ale neřešila jsem, jak jsou silná a kvalitní. Když jsem po tom ale začala pátrat, zjistila jsem, že ta, která jsem užívala, jsou téměř neúčinná, tak jsem zamířila do lékárny a koupila jsem si Linex Forte, o kterých jsem slyšela jen dobré. A opravdu vidím rozdíl. Konečně chápu názory lidí z různých míst internetu, kteří tvrdili, že největší zlepšení zaznamenali právě po probioticích. Už tomu i věřím 🙂 Tak zkuste a uvidíte.

Komentáře

komentáře

Pin It on Pinterest