Pokud jste četli můj depresivní update za září, pak víte, že se mi obličej po nějaké době zhoršil. (Málem jsem napsala „zhrošil“, což by nebylo daleko od pravdy – mám na některých místech kůži hrubou jak hroch.) Bohužel se nekonal žádný obrat k lepšímu, naopak.

Udělala se mi nějaká vyrážka pod pravým okem, přidalo se i levé oko, aby nebylo pozadu. Tam ještě situace není tak hrozná. Nejhorší je to na stranách brady, kde mám něco mezi vyrážkou a suchým ekzémem. Je to taková zarudlá malá krupička a z ní se občas udělá nějakej beďar. A někdy taky svědí. Plus mám pupínky i pod ušima, jak si opírám hlavu do dlaní – asi. Celkově mám pleť dost zarudlou. Zhoršil se mi i dekolt, záda jsou zatím celkem v pohodě.

Jelikož to nemizí, musím s tím něco udělat. Jenže mívám problém jakékoliv „předpisy“ dodržet déle než týden. Tak jsem si řekla, že když už mám blog, tak se veřejně upíšu k tomu, že budu měsíc dodržovat protikvasinkovou dietu.

Proč protikvasinkovou dietu?

Na mnoha zahraničních webech zabývajících se holstickým přístupem k léčbě akné doporučují tuto dietu, která má očistit tělo od zlých bakteriíí, které se přemnožily ve střevech a brání tak řádnému trávení a způsobují zdravotní potíže. (Více si můžete přečíst v článku o protikvasinkové dietě.)

Proč jsem to nezkusila už dřív? Protože jsem lemra a přijde mi to jako hrozně dlouhá doba. Nedokážu se tak dlouho omezovat. Hlavně jsem si neuměla představit, že nebudu měsíc jíst žádné ovoce. Ani pít alkohol. To si neumím dost dobře představit ani teď, ale třeba to je o důvod víc, proč to zkusit. Dřív jsem to nezkoušela taky proto, že jsem měla celkem dobré výsledky i bez diety, v podstatě jen s omezením bílého cukru a mléčných výrobků. Ale teď chci zkusit něco radikálnějšího a všechnu tu verbež vyvraždit. Dělám si legraci, spíš to beru jako zoufalý pokus něco změnit. Třeba to fakt pomůže? Prosím pěkně, ať to pomůže….

Jak to probíhá?

První týden je mega přísný – jí se vlastně jen zelenina (taková, co neobsahuje škroby) a vejce. K tomu jsem přidala ještě ráno rozpustnou vlákninu a piju bylinkové čaje (kopřivový, heřmánkový, detox čaj, čaj lapacho). Toť v podstatě vše.

Od druhého týdne se smí přidat maso, bezlepkové obiloviny a některé ořechy a semena a rostlinná mléka.

Ve třetím týdnu se přidají probiotika.

Ve čtvrtém týdnu se začnou brát protiplísňové přípravky.

Od pátého týdne se zavádějí zpět některé potraviny.

Musím odolat nutkání udělat všechno naráz, to znamená začít brát zároveň probiotika i protiplísňové přípravky hned od začátku. Bakterie by prý mohly umírat ve velkém a ve výsledku by to mohlo akné i zhoršovat. Sice jen přechodně, ale to fakt nepotřebuju. Navíc na tom prý ztroskotá nejvíc lidí, protože je odradí to krátkodobé zhoršení.

Moje dojmy z prvního dne: Mám hlad. Rychle. Pořád. Najím se fakt hodně a za chvíli mi kručí v břiše, jak kdybych nic nesnědla. Jinak jsem trochu (jak se to říká slušně) nafouklá. Ale to může být ještě z něčeho, co jsem jedla včera.

Tak mi držte palce! Z týden se ozvu s novinkami.

Mimochodem – nechcete se někdo přidat? 🙂

Líbí se Vám Ne akné? Sledujte nás na Facebooku a už Vám neunikne žádný článek!

Komentáře

komentáře

Pin It on Pinterest