V článku Jak vzniká akné – krok za krokem jste si mohli přečíst, jak spolu souvisí inzulínová rezistence a akné. Zásadní pro boj s akné je celková změna jídelníčku – dnes vám přináším seznam potravin, kterým byste měli věnovat zvýšenou pozornost a snažit se je častěji konzumovat, abyste snížili inzulínovou rezistenci a projedli se k čisté pleti. Dobrou chuť!

 

Potraviny snižující inzulinovou rezistenci:

  1. Skořice: cejlonská skořice snižuje krevní cukr a tím i inzulínovou rezistenci
  2. Ústřice: ústřice jsou nejlepším zdrojem zinku, který je nezbytný pro léčbu akné – 100 gramů ústřic obsahuje 91 miligramů zinku
  3. Makadamové ořechy: obsahují protizánětlivé Omega-6 mastné kyseliny a hořčík, oproti mandlím a kešu ořechům obsahují mononenasycené mastné kyseliny, které snižují cholesterol a také možnost oxidace
  4. Kurkuma: kurkumin působí protizánětlivě a obecně má kurkuma vysoký obsah antioxidantů
  5. Zázvor: obsahuje antioxidanty a snižuje hladinu inzulínu v krvi
  6. Fermentované potraviny jako jogurt, kefír nebo kysané zelí: pomáhají obnovit střevní flóru a podporují „hodné“ bakterie ve střevě
  7. Listová zelenina: obsahuje protizánětlivé látky a obsahuje velké množství vitamínů
  8. Černý pepř: piperin obsažený v černém pepři zvyšuje vstřebávání a účinek téměř všech výživových látek
  9. Brokolice: obsahuje vysoký podíl železa, draslíku, zinku, vápníku a hořčíku

Líbí se Vám Ne akné? Sledujte nás na Facebooku a už Vám neunikne žádný článek!
facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt

Do zrcadla se už nedíváte s hrůzou, co uvidíte, nebo abyste si rozhnípali pupínky a pak si za to nadávali. Prostě jenom zkontrolujete, jak vypadáte a jdete dál.